Monday 10 September 2012

Open House Punyew Cerita

Sabtu lepas, 8hb September, aku n En Suami decide untuk bwat Open House ckit n kenduri doa selamat kat umah kitowg... Alhamdulillah, sumenyew berjalan lancar walaupun baru kali pertama bwat event di rumah sendiri nih.. Ramai owg yang datang... Syukur.. Makanan pun mencukupi n x membazir... !st time jugak bagi aku masak banyak2 nih..hehehehe.. Selame ni kan masak untuk 2 3 owg jew... Kali ni kene masak untuk 50 owg... Mencabar woo bagi aku... Nasib baik aku import masterchef aku a.k.a tok aku untuk masak rendang tradisi tok aku... Seperti yang dijangka, rendang tok aku memang mendapat sambutan n abis dulu.. Even mat salleh dari Australia pun mengakui hakikat tu.. Eh,,? Manew datang pulak mat salleh ni..? Die ni kawan pade pakcik aku.. Sajew nak merase suasana raye di Malaysia..

Resepi mee kari yang aku amek dari Kakak sebelah aku ni pun mendapat sambutan ramai..walaupun adew campur2 dengan resepi tok aku ckit.. Gambar...? Nanti aku upload k.. Bwat mase skunk ni, masih adew lagi dalam terperok dalam DSLR aku tu haa...Almaklum lah.. Gambar sume kene resize dulu.. Kalau x, memang xmuat kot nak letak dalam ni haa.. Anggun pun xbanyak ragam aritu walaupun aku agak kurang dapat bagi perhatian kat die... Pandai bawak diri anak mommy ni.. Cume time nak tdo die memerlukan supermommy die ni untuk menidokan die.. Anggun learned to behave herself n interact with other people so nicely.. I'm proud of u..

So, semalam adalah hari mengemas rumah n berehat2 jew di rumah sambil menghabiskan mase dengan Anggun... Anggun pun keletihan kot.. Asyik nak tdo jew die... Pagi Ahad pun pakcik2 aku still datang lagi.. Elok jugak sebab blh tolong habiskan makanan yang adew lagi tu... So, kami pun makan2 lagi pagi Ahad semalam... Lepas diowg sume balik, aku pun mandikan Anggun, bagi susu n tdokan Anggun.. Baru la aku boleh mengemas n mop umah.. Penat weyh bwat open house nih... Huhuhuhu.. Ok lah... Sign off dulu... Chiao...

4 comments:

https://www.blogger.com/view-follower.g?followerID=12651149878116883833&blogID=6923553063264298619&startIndex=90 said...

Tahniah.....

Unknown said...

ala x dapat la merasa mee kari ko tu kan, sang suami kerja so x ke mana2 aku.....

erm, try bukak web INI kut ada yang berkenan, aku ada baucer kalu ko nak leh bgtau aku..... k

anggun said...

terime kasih for the resepi...hehehe

anggun said...

xpew la kak mas...tahun depan,insyaallah kalau adew rezeki,sy bwat lagi..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...