Wednesday, 10 October 2012

Aku Bersyukur Ya Allah..

Tengah aku berjalan2 kat blog, hati aku tersentap bile bace ramai lagi ibu2 di luar sanew yang dugaannyew lebih hebat dari aku... Macam yang aku btaw, aku memang sensitif bile perkara melibatkan ibu, ayah dan anak yang ditimpa masalah.. Dugaan aku xlah sehebat manew kalau nak dibandingkan dengan ibu yang kehilangan anak, ibu yang sentiase berharap agar anaknyew sembuh dari penyakit2 kronik.. Setiap kali terbace kisah2 sedih ni, airmata aku memang xblh nak tahan2 dah... Hanya doa dan sumbangan setakat yang termampu yang dapat aku sumbangkan untuk meringankan beban mereka.. Aku sendiri xtaw samada aku mampu untuk menghadapi sume ni kalau aku di tempat mereka.. Kalian adalah ibu2 yang terhebat.. Teruskan berjuang, berdoa dan semoga tabah dalam menghadapi dugaan..

 Di kesempatan ini jugak, aku nak kongsikan tentang adik Ahmad Adam Syukri yang kini menderita akibat kematian saraf otak. Dipetik dari laman Facebook https://www.facebook.com/AhmadAdamSyukri Adam lahir secara vacuum pada 4/3/12 dan sewaktu kelahirannya Adam keluar dalam keadaan flat dan kekurangan oksigen.Scan MRI pada 9/3/12 menunjukkan otak Adam mengalami kerosakan yg amat teruk..Adam tidak pandai menelan air liur dan bergantung pada mesin oksigen untuk terus hidup.Adam juga perlu bergantung pada mesin suction kerana tidak pandai menelan air liur untuk sedut air liur dlm rongga hidung dan mulutnya. Mata kanan adam mengalami injured,begitu jg dgn telinga sblh kanan yg tidak dapat mendengar kerana krosakan pada bhgian dalam telinganya.Doktor pakar otak mengesahkan adam akn terlantar seumor hidup dan peluang untuk berjalan dan hidup seperti kanak-kanak normal mmg amat tipis.doktor pakar otak mengklasifikasikan kerosakan otak adam sebagai kematian saraf otak..


Marilah kita sama2 membantu meringankan beban yang ditanggung oleh ibu muda ini... Setidak2 nyew pun, kirmkanlah doa semoga Adam dapat hidup dan membesar dengan normal seperti anak2 lain. Kepada yang ingin menyalurkan sumbangan, di cni disertakan alamat dan no akaun bank ibu Adam.





Alamat:

NORAISYAH MD MALENA
LOT 432 TMN SUSUR JAMBU
JLN JAMBU SELATAN
96100 SARIKEI SARAWAK
Tel: 013-3439702 – Puan Noraisyah (ibu Adam)
02040007292201 (CIMB)
161136331818 (Maybank)


Semoga tabah menghadapi ujian Allah..


Cepat sembuh yew cyg...


Marilah kita sama2 membantu...


3 comments:

miz ruha said...

sungguh kuat dan cekal hati ibu ini...moga ibu muda ini terus tabah menghadapi ujian Allah ni.

anggun said...

amin...

maszmadi said...

moga ada sinar buat adam sekeluarga..... ameen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...