Friday 5 October 2012

Kerinduanku....

Jarang skali aku dilanda kerinduan yang sampai membolehkan aku bwat 1 entry tentangnyew... Dalam minggu ni aku rase rindu yang teramat sangat pade arwah nenek aku.. :'( Arwah dah pun meninggalkan kami semua pada penghujung tahun 2010 iaitu beberapa bulan sebelum aku melangsungkan perkahwinan dengan En Suami sedangkan sebelumnyew, arwahlah owg yang paling gembira untuk menghadiri hari berbahagia aku tu.. Tapi ternyata kasih sayang Allah itu mengatasi segalanyew.. Kami semua redha dengan ketentuanNya.. Aku dah lame xmimpikan arwah.. yew lah..tido pun xbrapew nak lena,mcmanew nak mimpi yew x..? Sehinggalah malam tadi aku mimpi bertemu arwah di 1 tempat yang cukup tenang di mana aku mengucap syukur kerana berpeluang kew sanew.. Arwah telah menyapu lembut pipi aku sambil tersenyum.. Tanpa berkata apew2 arwah pergi macam tu jew.. Aku menangis sebab kene tinggal sowg n belum puas rasenyew aku melepaskan rindu pade arwah.. Terjage dari tido, aku memang betul2 menangis rupenyew.. So, pagi ni aku tengok semula gambar arwah dalam FB aku... Bile dah tengok balik album2 lame, mule la kerinduan pade kawan2 lame tu datang balik...


i miss u nenek...

Antara insan lain yang aku rindu ialah Anis Nadia.. Kawan baik aku mase aku dok Taiping dulu.. Anis ni, aku dah kawan lame since kat Seri Iskandar lagi.. Tapi lepas tu lost contact sampai la aku terjumpa balik mase aku tengah lepak2 minum kat Taiping.. Sejak tu, kami rapat semula.. Slalu bawak anak2 kami kuar same.. Kebetulan anak kami same umur.. Slalu pegi bercuti dengan anak2 kami.. Aku happy berkawan dengan Anis ni.. Aku berkongsi segala cerita suka duka dengan die.. Dan aku sangat berbangga dengan persahabatan kami sebab kami mampu mengharungi segala dugaan walaupun tanpa kehadiran seowg lelaki..
Kebetulan, nasib die juga seperti aku... Allah telah temukan aku dengan sahabat yang aku boleh berkongsi segalanya.. Tapi skunk, kami dah lame xberhubung.. Bukan xrindu tapi... Ntah lah.. Aku sendiri xpasti apew yang menghalang kami dari berhubung...

Aku rindu hang wey... Rindu anak2 mommy ni jugak...

Sowg lagi sahabat yang aku hargai ketulusan dan keikhlasan die dalam bersahabat ialah Wan Muhammad Firdaus.. Die ni aku kenal mase aku bertugas di Cawangan Perak.. Kebetulan kami samew batch n tercampak kew cawangan yang samew.. Skali lagi aku idop di perantauan.. Start dari skolah menengah,aku asyik idop di perantauan jew.. Tapi, aku tetap bersyukur sebab pengalaman tu sume yang mematangkan aku n menjadikan aku seowg yang berdikari dan kuat.. Wan ni owg Kelantan dan sudah pun berkahwin dan mempunyai seowg puteri time tu... Kat ofis, dia la kawan rapat aku.. Kat cawangan ni banyak owg2 veteran. Yang muda2 xbanyak.. Bukan xgeng, tapi kalau nak kuar tu paham2 la masing2 dah berkeluarga kan.. Owg yang aku boleh ajak kuar makan, Wan ni la.. Walaupun kami berlainan jantina tapi aku selesa berkawan dengan die sebab die taw menghormati aku sebagai seowg wanita dan xpernah skalipun die cube mengambil kesempatan di atas status aku time tu. Terima kasih Wan kerana jujur dalam persahabatan. Bile aku dihimpit masalah or bile aku down, Wan slalu adew dan memberi nasihat. Xpernah die berpaling bile aku betul2 memerlukan seowg sahabat untuk melepaskan kesedihan ati ni..Tapi sayang, aku xpernah adew gambar dengan Wan ni walaupun kami slalu kuar skali.. Hahahaha.. Skunk ni, aku dah pun berpindah kew HQ dan berpeluang tinggal di tempat aku sendiri manakala Wan dah balik semula kew Kelantan untuk bersama isterinyew.. Dengan Wan pun, aku cume taw perkembangan die melalui FB.. Aku ingin kalian taw bahawa aku sangat menghargai kalian sebagai SAHABAT...


4 comments:

https://www.blogger.com/view-follower.g?followerID=12651149878116883833&blogID=6923553063264298619&startIndex=90 said...

sedihnyer... sob2x....

Unknown said...

so touching.....

nadiakeeza said...

ko tau.. org yg berlainan jantina tu la kadang2 betul2 sahabat.. aku xnafikan tu.. sbb aku sendiri ade sahabat laki.. yg hormat aku sbg perempuan dan sbg adik.. =)

anggun said...

hmm..btl tu cik pelangi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...