Thursday 5 July 2012

Pengasuh Oh Pengasuh....

Citenyew semalam time aku balik keje... Dari tangga bawah, aku dah dengar suare budak kecik menangis.. Aku macam biase la sayu bile dengar suare budak nangis... * dalam ati adew taman* Sampai jew kat tingkat 1, aku tengok pintu umah jiran aku ni terbukak... Then, aku nampak la dalam 5 owg budak yang masih kecik lagi.. Adew yang baye anak aku, yang kecik lagi pn adew, yang baru pandai berjalan pun adew tengah duduk sekelompok kat ujung umah. Memang sayu betul tengok keadaan budak2 yang dalam ketakutan bile pengasuh tu marah2 dalam bahasa yang diowg pn xpaham aku rase... Memekik2 dalam bahasa keling.. Aku rase macam nak aku bagi penampar jew kat ppuan tu... Aku rase terkilan sebab xdapat bwat apew2 utk budak2 tu... Yang ppuan ni pn, kalau xsanggup, kenape setuju untuk jage budak2 tu.. Ni x...TAMAK..!! Jage sampai 13 budak.. Huh.. Kesian kat budak2 tu... Even sampai arini pun, aku still rase sakit ati dengan ppuan tu.. Syukur Alhamdulillah anak aku dijage oleh mak aku sendiri... Pesanan aku, berhati-hatilah memilih PENGASUH ok... Lantak la owg nak cakap aku PARANOID kew apew.. Yang aku taw, aku xsuke owg tengking2 or marah2 anak aku.. Jangan nak terapkan anak aku dengan perangai jahiliah tu.. Aku sayang anak2 aku...










                                                                                                                               Ibu Peri...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...