Friday 23 November 2012

Birthday Girl Dengan Atoknyew...

Hehehe...Agak lame birthday girl xjumpe Atok die yang dipanggil Ayah ni... Walaupun umah dekat2 tapi kesuntukan mase tu menghalang kami untuk bertemu.. Sedangkan dulu dok serumah pun kadang2 xjumpe.. Masing2 bz kan... So, bile dah jumpe dengan Ayah n anak2 buah yang lain, riuh rendah la 1 umah ni.. Anggun ni jadi macam kesayangan la kat umah ni.. Sume owg geram n nak gomoi die.. Die macam biase la buat muke control die tu.. Tu yang bwat sume owg lagi geram tu.. Sampaikan anak sedare aku yang name Tina tu asyik dok tanyew bile Baby Anggun nak datang.. Padahal die pun baby jugak lagi..hahaha.. Siap bahasakan diri die Kak Ngah lagi tu.. Haaa.. Dah boleh2 dah tambah adik tu Elin oi...



Lepas balik dari jumpa Ayah, kitowang supermarket untuk beli susu Anggun.. Kebetulan susu die dah abis.. Yang bapaknyew xabis2 nak tukar susu die.. Gedik nak mampos.. Anak ko baru jew masuk 1 tahun semalam.. Aku takot Anggun xsesuai dengan tahap umur susu tu.. Sebelum ni, Anggun minum susu Frisolac jugak tapi yang Langkah 2.. Mase memule tukar Langkah 2 umur anggun 6 bulan, Anggun meragam xnak minum susu tu.. Lepas tu aku tukar balik Langkah 1.. Alhamdulillah, Anggun start minum macam biase balik.. Yang tu pun bapak die la yang gedik nak tukar.. Cakap anak die dah besar, dah boleh minum Langkah 2.. Haaa.. Hamek kau.. Anak kau xnak minum.. Aku pilih Frisolac sebab susu ni baik untuk penghadaman baby... Doctor pun cakap macam tu.. Alhamdulillah, sepanjang Anggun minum susu ni, xdew masalah penghadaman n buang air pun ok jew... Xmacam kakak die dulu.. Slalu jew cirit birit n few times jugak tukar susu..



Start malam tadi Anggun dah start minum susu Frisolac Langkah 3.. Harap2 Anggun boleh terime susu ni n xdew apew2 masalah nanti... Kalau cakap dengan bapak kau bwat menyakitkan ati jew.. Bukan nak dengar cakap owg..!! Cakap die jew yang betul... Dah brapew tahun pengalaman mengasuh budak pun, aku xtaw laa.. Kalau Anggun xnak minum nanti, aku sumbat susu ni dalam mulut bapak kau.. Bapak kau yang nak sangat susu ni kan.. Beli 2 kotak skaligus pulak tu.. Haa lantak... Susu ni bukan sedap pun aku rase.. Setiap kali Anggun tukar susu, aku akan rase dulu susu tu.. Yang paling sedap skali yang Langkah 1.. Langkah 2 kureng ckit.. Langkah 3 ni lagi xsedap.. Manis semacam jew.. Pastu kuat bau manis die tu.. Kang xpasal2 potong kaki lak..huhuhu...




Fresh update : mak aku baru jew lps msg ni cakap Anggun xnak isap susu...huhuhu...

2 comments:

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

benyer anggun jd kesayangan ye,hehehe

anggun said...

haah peeja..asal datang jew,memang lesap dai mak die...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...