Monday 19 November 2012

Tiada Pernah Berubah....

Anak aku yang baju biru n yang kecik tu jew yew...

Tengok la bukan main seronoknyew budak2 ni...

Dah macam tajuk lagu dah kan tajuk entry aku kali ni... Kalau kowang perasan aku agak jarang update pasal anak sulung aku kan..? Bukan bermakna aku xsayang or xpeduli yew.. Tapi sebab aku xtaw apew yang die lalui setiap ari sebab die tinggal jauh di Taiping bersama bekas mak mentua aku.. Memang call setiap ari tapi perbualan dalam fon xsamew dengan berbual face to face...

Kenape die tinggal kat Taiping...? Yang tu pun aku xtaw nak jawab macamanew.. Selame ni banyak owang tanyew kenape Hanis x tinggal skali dengan aku..? Kenape aku xamek die tinggal dengan aku..? Ko xsayang kew anak ko yang tu..? Gile apew xsayang..?? Anak kot.. Tapi tu lah.. Aku pun xpaham dengan perangai owang yang xboleh trime kenyataan yang anak die dah mati.. Amek anak owang untuk replaced tempat anak die..!! Huh.. Aku memang menyirap tiap kali pikir hal ni...Ni pun dah start emo rasenyew.. Tapi tiap kali owang tanyew, aku dengan muke manis jawab " mak tok die nak bela kejap untuk ilangkan sunyi.." Baik kan ati aku... Tapi hakikatnyew, Tuhan jew yang taw yang tiap2 ari aku doakan owang tua tu MATI cepat supaya aku dapat anak aku balik...!! Dulu janji kejap jew nak bela.. Tapi ni dah masuk 5 tahun..

Aku pulak yang kene menangis sebab nak mintak anak aku balik.. Yang aku sakit ati, tiap kali datang KL anak aku tu xboleh langsung nak tido dengan aku.. Kalau aku bawak kuar lame ckit pun dah berdering2 call tanyew bile nak hantar balik.. Takot sangat aku bawak lari anak aku... Aku bawak lari anak aku..??? Heh.. xdew istilah tu kot.. Kalau aku report, die yang kew dalam kot sebab bawak lari anak aku..!! Ko dah dasar xboleh beranak dah, jangan nak amek anak aku untuk replaced tempat anak ko yang dah mati tu...!! Sampai kadang2 aku terpakse tahan tangis aku sebab aku xnak anak aku tu menangis same tiap kali aku berpisah dengan die.. Sebab setiap kali anak aku menangis bile berpisah dengan aku, mak tok die yang gile tu akan marah anak aku balik sebab menangis kerana aku.. Dah memang patot la anak aku menangis sebab aku mak die.. Aku dah xlarat dengan sume ni.. Ati ibu manew yang xsedih bile terpakse berjauhan dengan anak sendiri tanpa rela..

Tiap kali berpisah, asal balik umah jew aku start menangis sekuat kuatnyew pikirkan bile sume ni akan berakhir..? Harus kew aku santau owang tua tu supaye aku dapat anak aku balik..? Tapi aku masih waras lagi dan xkan sekali kali menjadikan setan sebagai teman time aku berduka... Nasib baik dapat En Suami yang memahami dan akan meredakan keadaan aku sekaligus memujuk ati aku yang memang macam dilanda tsunami.. Aku xkan berenti berdoa supaya aku dapat anak aku balik dengan care yang elok harapnyew.. Semoga Allah perkenankan doa aku yang terlalu rindu untuk bersama anak aku semula... Hanya Allah jew yang taw aku xpernah berhenti sayangkan anak aku yang sulung tu walaupun selepas kehadiran Anggun.. Anggun pun seronok sangat tiap kali jumpe dengan kakak die.. Semalam lepas kakak die balik, die tercari2 kakak die kat seat belakang.. Kesian kan bile terpakse duduk berjauhan disebabkan owang yang xdew ati perot macam tu..?

Kepada Nur Danisya Hanis, mummy sayang baby sangat2.. Xpernah skali pun mummy lupekan baby.. Setiap ari mummy berharap agar baby dipulangkan pade mummy balik supaya mummy boleh jage baby macam mummy jage Anggun... Mummy harap baby xsalahkan mummy sebab xdew dengan baby bile baby sakit or bile baby perlukan mummy.. Bukan mummy xnak tapi mak tok baby yang gile tu yang xbagi mummy peluang untuk besarkan baby... Tapi mummy cube sediakan sume keperluan baby setiap bulan.. Sume duit perbelanjaan baby xpernah mummy abaikan.. Tapi mummy xtaw la kalau mak tok baby yang gile tu makan duit tu sendiri.. Mummy harap baby xlupekan mummy n sentiase ingat yang mummy ni mak baby k.. Xkire apew pun yang mak tok cakap, mummy nak baby taw, mummy xpernah buang baby dari hidup mummy.. Mummy sayang baby samew macam mummy sayangkan Anggun... N mummy nak sangat besarkan baby sendiri..




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...